måndag 16 juni 2014

Ett telefonsamtal

Tänk vilken skillnad ett telefonsamtal kan göra!
Här satt jag på måndagsmorgonen, väckt alldeles för tidigt av betongborrningsljud i väggen nånstans, ont i halsen, lukt från sopbilen och slipljud från fasaden en bit bort och DÅ ringer telefonen.
Plötsligt är jag jätteglad, mår utmärkt och inga störande ljud hörs längre!
Varför?
Jo, jag blev just erbjuden att vara med på en konsthantverksutställning i Skärhamn i augusti, med målare, keramiker och andra!
En hade lämnat återbud och då kom hon att tänka på mig!

Vi träffades i maj på ett företagsmingel här i stan och kom att prata med varandra. (Vi har samma förnamn och samma initialer) Hon berättade då att hon skulle vara med på utställningen och att det skulle vara roligt med lite textila saker också, men i år var det fullbokat, men kanske ville jag vara med nästa år?
Igår fann jag hennes visitkort och tänkte att jag måste maila henne så att jag inte tappar kontakten med henne och idag ringer hon!
Det är nästan så jag blir religiös!

Så nu blir det till att sätta igång att planera och tillverka!
HURRA!!!

Limegrön jacka i linne med knappar i färgat buffelhorn



8 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt för dig, sånt boostar kreativiteten!

    SvaraRadera
  2. Å, så roligt för dig! Och det blir säkert som ringar på vattnet .., och Skärhamn som är så underbart! Jag hoppas vi kan återvända dit .., Lars Lerin har utställning i Akvarellmuseet.

    SvaraRadera
  3. Bloggblad:
    Tack! Ja, det gör det verkligen!

    SvaraRadera
  4. Ulrika:
    Tack, det ska bli jättespännande!

    SvaraRadera
  5. Elisabet:
    Jag hoppas att det ska ge gensvar hos de med gott om pengar i Skärhamn. Där är verkligen vackert och mysigt och Akvarellmuseet är så fint. Lars Lerin är inte heller fy skam!

    SvaraRadera
  6. Åååå så kul. Det måste jag tänka på om vi råkar få vägen förbi.

    Inga spikade semesterplaner här så vem vet var vi hamnar.

    Grattis får man väl säga.

    SvaraRadera
  7. Turtlan:
    Ja, det är obeskrivligt roligt och jag hamnar i fint sällskap! Det skulle vara jättekul om vi träffades oförhappandes!

    SvaraRadera